Fietsseizoen 2017

Het fietsseizoen 2017 zit er weer op!

Wat een mooi fietsseizoen hebben we weer gehad met alllereerst een leuke gemotiveerde trainingsgroep voor de Cape Epic 2017!

Zeer trots kijk ik terug op de fantastische prestatie die deze mannen hebben geleverd in het zwaarste meerdaagse mountainbike event.

Dit jaar een extreme editie met temperaturen van ruim boven de 40 graden in de eerste dagen met als gevolg vele uitvallers (90 teams) in de eerste dagen.

Kortom een mooie beloning voor het vele afzien in de winter Jan, Jeroen, Eelco en Enrico een klasse prestatie.

Ook in 2017 mocht ik de opdracht voor het bedrijf Roland/ Loadlok weer uitvoeren met als doel werknemers en klanten klaar te stomen voor de LOADGIRO 2017. We begonnen al in februari met een MTB Clinic in Zeddam. Na deze eerste beproeving waarbij het voor een aantal duidelijk was dat er iets moest gebeuren met de conditie. Vervolgens waren we met een internationaal gezelschap actief in Groesbeek, op de Posbank bij Arnhem en in Limburg tijdens de mooie route door Belgie en Duitsland. De nodige hoogtemeters waren weer gemaakt en dus tijd om als laatste trip de Eifeltoer te doen om daar de beentjes nog iets sterker te maken voor het uiteindelijke fietsdoel de Loadgiro. Het Internationale gezelschap reisde half mei af naar Biella het decor van wat later zou blijken een fantastische 100e editie van de Giro! Na aankomst op de luchthaven gelijk de route verkend, door het voorspelde noodweer werd het programma totaal omgegooid en moesten we flink improviseren maar dit pakte goed uit met een mooie rit vanuit Castelania de geboorteplaats van Fausto Coppi. Na de mooie rit met veel wind en mooie vergezichten gingen we terug naar Biella waar het noodweer was geweest. Een verstandige keuze dus. De volgende dag moesten we natuurlijk nog even de Berg Oropa op een mooie klim van 12km naar het immense Santuary op de top waar later in de middag Tom Dumoulin de basis zou leggen voor zijn eindzege in deze prachtige Giro d' Italia. Kortom een geweldig event met veel winnaars en enthousiaste mensen.

Naast dit prachtige event zat ik zelf ook regelmatig op de fiets in training voor de Dolomieten marathon. Met ritten als de alternatieve, Philiphe Gilbert en vele andere ritten met de nodige hoogtemeters om goed voorbereid naar Italie af te reizen. Een prachtig event met ruim 9000 fietsers in een mooiste fietsgebied van Europa. Kortom genieten met een grote G samen met Gerry, Jozef, Bjorn en mijn vrouw.

Voor dit event heb ik nog enkele trainingen verzorgd voor Tria ten behoeve van Duchenne Heroes. Mooie routes en aandacht voor training en techniek om mountainbikers klaar te stomen voor deze pittige tocht vanuit Belgie.

Na deze trainingen ging ik ook op pad met een groep Duisters naar Amerongen waar zij merkten dat Nederland niet volledig vlak was. Met enthousaiste fietsers weer een mooie fietsdag op de mooiste MTB routes van Nederland.

Ook bij Cycle trend In Nuenen verzorgde ik weer enkele clinics op de MTB. Daarnaast zette ik dit jaar weer ruim 100 fietsers goed op de fiets met de aparatuur van RETUL aan de hand van een dynamische fietsmeting. Dankbaar werk met meteen resultaat kortom het jaar 2017 was een heerlijk fietsjaar.